Naujienos

Dropshippingas eBay. Sukčiaujantys pirkėjai

Scam-1
Dropshippingas eBay

Dropshippingas eBay. Sukčiaujantys pirkėjai

Šis straipsnis yra įspėjimas visiems tarptautiniams eBay pardavėjams. Visi, kas prekiauja eBay į visą pasaulį, turi būti budrūs, kadangi paskutiniu metu padažnėjo sukčių pirkimai.

 

Kaip dirba sukčiai

Pirmiausia sukčius nusiperka prekę ir mes nepastebime nieko įtartina. Toks sukčiaus tikslas ir yra. Sukčius dabar laukia, kol prekė bus išsiųsta. Kai pardavėjas pažymi, kad prekė buvo išsiųsta sukčius kreipiasi į PayPal teigdamas, kad prekės jis nepirko (atidaro „chargeback“). Jis teigia, kad jo paskyra buvo nulaužta ARBA, kad pinigai nuo jo sąskaitos buvo nuimti be jo sutikimo. Žodžiu, pridaro mums problemų.

Su šiais klientų skundais kovoti ir juos laimėti įmanoma – tereikia įrodyti, kad prekė buvo išsiųsta. Tačiau jeigu mes nesutikrinome šalių ir eBay siuntimo adresas skyrėsi nuo PayPal nurodyto siuntimo adreso situacija tampa labai ne mūsų naudai, kadangi problema yra PayPal ir PayPal yra kita šalis nurodyta nei mes išsiuntėme ir mūsų siuntos sekimo numeris rodo visai kitą šalį nei turėtų (pagal PayPal).

Sukčiaus tikslas: gauti prekę ir susigrąžinti pinigus.

Sukčiaus apsipirkimas

Sukčiaus pirkimas ir sąžiningo pirkėjo pirkimas niekuo nesiskiria, tačiau paskutiniu metu padažnėjus tam tikriems sukčių atsiradimams galime aptarti kelis labai dažnai pasitaikančius sukčiaujančių pirkėjų bruožus. Atkreipiu dėmesį, kad ką darysime su užsakymu kiekvienas priimame sprendimą pats. Standartiškai, parduodame prekę ir atsidarome užsakymo detales. Dažnai labai neteisingai teigiama, kad jei pirkėjas neturi atsiliepimų jis jau sukčius. Iš tikrųjų gali būti kad pirkėjas prisiregistravo ebay, kad iš jūsų galėtų nusipirkti prekę. Pirkėjų be atsiliepimų bijoti nereiktų.

Rekomenduočiau tikrinti klientus iš: 1) Rusijos ir 2) Kinijos. Reiktų stebėti ir kitus žinoma, bet sistemiškai kaip sukčiai pastaruoju metu pasirodo būtent klientai iš pastarųjų šalių. Gali būti, kad rusas pirkėjas ar kinas pirkėjas nėra sukčius. Sekančiai pateikiu kelias vietas, kur reiktų užmesti akį, kad priimti sprendimą.

 

  1. Jeigu jūsų kliento siuntimo adresas yra į Rusiją/Kiniją, jums reiktų paspausti ant jo vartotojo vardo ir pasižiūrėti paskyros registracijos šalį. Jeigu paskyros registracijos šalis yra tokia pati, kaip ir siuntimo šalis, tikėtina nėra ko nerimauti.
  2. Jeigu jūsų kliento siuntimo adresas yra į Rusiją/Kiniją, jums reiktų patikrinti ar PayPal (tiesiog paspauskite ant PayPal įeinančių pinigų pavedimo) adresas yra toks pats ar bent jau tos pačios šalies. Jeigu adresai sutampa, gali būti, jog nerimauti nėra ko. Jeigu skiriasi – reikėtų sugalvoti kaip ir kodėl išvengti prekės siuntimo.

 

Sprendimo priėmimas ir sankcijų vengimas

Jeigu adresai payPal ir ebay akivaizdžiai skiriasi ir pirkėjas jums kelia rimtų abejonių dėl jo sąžiningumo, veikiausiai priimsite sprendimą prekės nesiųsti. Tokiu atveju mes nenorime atšaukti užsakymo ir gauti „defect sale“ taip gadinant savo paskyrą. Sekančiai pateikiu kelis pasiūlymus, ką daryti tokiu atveju:

  1. Galite vaidinti, kad prekę išsiuntėte ir laukti kol bus atidarytas skundas PayPal. Tada iškart grąžinti pinigus ir tiek. Toks kelias yra labai paprastas, nes nereikia atskirai kurti istorijų, rašyti žinučių ir panašiai, jūs tiesiog esate pasirengęs tam, kas jūsų laukia.
  2. Galite kontaktuoti su pirkėju. Visiškai legaliai parašykite savo pirkėjui, kurį įtariate esant nesąžiningu, kad pastebėjote, jog jo PayPal adresas ir siuntimo adresas eBay nesutampa ir jūs turite pranešti, kad negalite siųsti prekės adresu, kuris nėra patvirtintas PayPal. Atlikę šį žingsnį, galite laukti atsakymo iš pirkėjo (kartais atsakymas gali būti „chargeback“ PayPal – tada tiesiog grąžinate pinigus) ARBA iškarto atšaukti užsakymą („Cancel order“) pasirinkus priežastį, kad kilo problemų su pirkėjo siuntimo adresu („Something was wrong with buyer‘s shipping address“). Abu keliai bus vienodai teisingi.

PASTABA. Privalote stebėti, kad ebay šio atšaukimo neužskaitytų kaip „defect sale“. Jei taip nutiktų, turite nedelsiant skambinti į ebay, kad jie pašalintų tokį „defect“.

 

 

Sėkmės ir linkiu nesusidurti su tokiais klientais!

 

Autorė

Indrė Prichockaitė

 

Griežtai draudžiama kopijuoti tekstą nenurodant teksto autorės ir tinklapio www.dsmokykla.lt.

Leave your thought here

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *