Naujienų svarba arba kas „dropshippingo“ versle generuoja pardavimus?
Naujienų svarba arba kas „dropshippingo“ versle generuoja pardavimus?
Dropshippingas kaip verslas žinomas daugiau nei 15 metų. Tai perpardavinėjimas internete ir jo šaknys slypi Izraelyje. Idėja kilo ėmus kurtis pardavimo platformoms, kurios ėmė sparčiai populiarėti. Konkrečiai kalbant apie eBay tinklapį – jis pradėjo kurtis 1995 metais t.y. jau skaičiuoja daugiau nei 20 savo gyvavimo metų. Per visą šį laiką eBay niekada nenustojo augti, nenustojo ieškoti naujų sprendimų, nenustojo keisti taisyklių tam, kad taptų saugesnis, patikimesnis, žinomesnis tinklapis.
Kas yra eBay? Ebay yra pardavimo platforma, kur pardavėjai parduoda prekes, o pirkėjai perka. Pats eBay neparduoda nieko. Ebay tik prižiūri tvarką, kuria klientui malonią aplinką ir rūpinasi, kad sandoriai vyktų kuo sklandžiau.
Kaip jau minėjau, eBay niekada nenustojo plėstis ir priimti naujų sprendimų. Nauji sprendimai visada įtakoja vienokius ar kitokius pakitimus, prie kurių pardavėjai turi kaip įmanoma greitai prisitaikyti. Prekiaujant eBay ir kuriant savo pardavimų verslą eBay platformoje labai svarbu nieko nepražiopsoti, o dar blogiau neignoruoti.
Tikroji naujienų galia
Kiekvieną ketvirtį eBay išleidžia atnaujinimus, kuriuos kiekvienas pardavėjas, kuris siekia būti sėkmingas, privalo sekti. Ebay žinoma, praneša ir smulkesnes naujienas – pastarosios būna pavadintos pavyzdžiui Spalio pastabos (en. „October Highlights“). Mes turime tai sekti, nes mūsų verslo sėkmė susideda iš smulkmenų. Ką aš turiu omenyje?
Ebay skelbimus reitinguoja algoritmas („Cassini“). Būtent šis algoritmas nusprendžia kieno skelbimas atsiras aukščiau, o kieno žemiau. Algoritmas parenka skelbimus visų pirma pagal kliento į paiešką vedamus raktinius žodžius, o toliau jis vertina kiekvieno skelbimo sukuriamą vertę klientui. Labai svarbu pardavėjui „susidraugauti“ su algoritmu, kad jo skelbimas būtų vertinamas aukščiau. Koknkrečias detales, ką vertina algoritmas nagrinėsime sekančiuose straipsniuose.
Naujienos mums duoda žinią, kas yra svarbu dabar ir ko nepadarę pardavėjai bus reitinguojai žemiau. Pavyzdžiui, prieš kiek daugiau nei vienerius metus eBay paskelbė, kad pardavėjai privalo pašalinti aktyvų turinį (en. „Active content“) iš savo skelbimų. Nesvarbu kiek atsiliepimų pardavėjas turėjo ar koks nuostabus jis buvo, jeigu jis to nedarė ir nesidomėjo naujienomis jo skelbimai ėmė reitinguotis žemiau, nes skelbimai su aktyviu turiniu buvo pradėti vertinti kaip mažiau vertingi pirkėjams. Tokiu atveju, netgi jeigu esat visiškai „žalias“ pardavimuose, jeigu jūsų pardavėjo paskyra yra sukurta prieš savaitę, jeigu neturite jokių atsiliepimų, bet laikotės eBay nurodymų (šiame pavyzdyje: keliate skelbimus be aktyvaus turinio) jūsų skelbimai bus vertiname kaip turintys didesnę vertę klientams, t.y. lengviau įskaitomi, lengviau pasiekiami ir greičiau atsiskleidžiantys klientams naršantiems mobiliaisiais įrenginiais. Atrodo maža smulkmena. Kai pasirodė pirmasis pranešimas apie tai jis netgi neatrodė toks jau be galo svarbus – bet bėgant laikui ir artinantis datai, kai aktyvus turinys ebay turėjo būti uždraustas (ir buvo uždraustas) tie pranešimai tapo vis svarbesni ir raudonesni. Tie kas greičiausiai susiprato, ką reikia daryti ir kodėl tai svarbu šoktelėjo paieškose į viršų.
Kas generuoja pardavimus?
Ir tai tik vienas pavyzdys. Iš tiesų daugelis, ypač naujokų, mano, kad neįmanoma nukonkuruoti senų pardavėjų. Tai netiesa. Seni pardavėjai dažnu atveju turi darbuotojus, kurie dirba pagal senus nurodymus. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad senas pardavėjas pats nedirbdamas generuoja pajamas ir nebemato reikalo atnaujinti žinias, sekti naujienas, pražiopso svarbius pranešimus. Žinoma, tai ne vienintelis kelias būti aukščiau, tačiau naujienų sekimas ir nurodymų paisymas yra labai didelis raktas į sėkmę. Toks senas pardavėjas susiims tik tada, kai bus per vėlu t.y. kai stos pardavimai jo paskyroje arba dar blogiau, skelbimai bus šalinami dėl reikalavimų neatitikimo. Tai šansas mums tapti geresniais.
Pardavimus generuoja ne tik geri pardavėjai, bet ir pardavėjai su ne kokiais skelbimais. Tačiau be jokios abejonės skelbimai, kurie yra vertinami kaip tinkamiausi klientams yra reitinguojami aukštyn ir būtent jie turi pardavimus, dažnu atveju ženkliai aukštesnėmis kainomis nei tą prekę pirkėjas gali nusipirkti pačiame ebay (straipsnis apie ebay skelbimų sinchronizaciją – didžioji šių metų naujiena finišuosianti pavasarį – jau greitai).
Pavyzdys. Aš esu eBay pirkėjas. Atsikrausčiau į naujus namus ir ieškau durų kilimėlio. Aš neesu nusprendęs kokio kilimelio man reikia, nežinau nei tekstūros, nei spalvos. Tiesiog man reikia, kad purvą prie durų surinktų būtent durų kilimėlis. Aš tingus ir nenoriu važiuoti tik dėl durų kilimėlio į parduotuvę, juolab nieko nenutiks jei ir palauksiu kol man atsiųs užsisakius internetu. Einu į ebay – į paiešką vedu „durų kilimėlis“ (en. Door mat). Paieška rodo 100 000 rezultatų.
Dabar dirba algoritmas. Jis atrenka skelbimus atitinkančius žodžius: durų kilimėlis. Ir pagal geriausio atitikimo politiką (en. Best Match policy) aš matau visokių durų kilimėlių savo paieškoje t.y. su paveiksliukais, vienspalvių, su pokštais, guminių, regztų, pintų ir kokių tik galiu norėti.
Dabar dirbu aš – pirkėjas. Žiūriu prekes ir pradedu rinktis. 80 procentų pirkėjų visada išsirinks iš pirmų 5 puslapių. Renkuosi ir pradedu mąstyti: šitas gražus, šitas negražus, šitas įdomus, tokio nenoriu, koks šitas mielas, bet ne, aš suaugęs žmogus…. šitas! Staiga pamatau oranžinės spalvos guminį durų kilimėlį ir imu jį vertinti pagal atitinkamumą mano namams: guminis – tai lengviau valyti, o spalva lygiai tokia kaip gėlių vazonų stovinčių prie durų. Atrodys labai gražiai! Perku.
Kas nutiko? Pirkėjas rinkosi tarp durų kilimėlių įvairovės, ne tarp vienodų kilimėlių. Jis rinkosi kilimėlį, kuris atrodys gražiai jo namuose. Tarkim jis peržiūrėjo 3 pirmus paieškos puslapius kol rado sau tinkantį ir patinkantį ir aišku nusipirko. Yra nedidelis procentas pirkėjų, kurie dar lygins kainas – bet tai nėra mūsų pirkėjai. Visi kiti išsirenka prekę ir ją nusiperka. Jie neina iki 50 paieškos puslapio ieškodami būtent tokio pat kilimėlio pigiau. Kodėl? Nes jiems tai nerūpi. Jie nusipirko prekę ir jos laukia. Viskas. Jie nebešvaisto laiko paieškoms daikto, kurį jau rado. Esat girdėję posakį: laikas – pinigai? Jis čia puikiai tinka.
Apibendrinimas ir patarimas
Sekite naujienas. Jeigu ruošiatės rimtai užsiimti Dropshippingo verslu – būtinai sekite naujienas. Neignoruoti eBay pranešimų. eBay interesas daugiau pardavimų, ir jie daro viską, kad klientų tinklapyje būtų daugiau. Prisitaikykite prie taisyklių taip greitai kaip įmanoma. Su tokiu požiūriu, jūs neabejotinai žengiate didelį žingsnį sėkmės link.
Gerų pardavimų!
Autorė
Indrė Prichockaitė
Griežtai draudžiama kopijuoti tekstą nenurodant teksto autorės ir tinklapio www.dsmokykla.lt.