Dropshippingo strategijos
Dropshippingo strategijos
Dropshippingas yra pakankamai elementarus ir paprastas verslas grindžiamas viena labai paprasta taisykle: parduodu tai, ko neturiu. Sąvoka trikampė prekyba visiškai tinkama apibūdinant dropshippingą. Tačiau nepaisant to, kad verslo struktūra yra paprasta – yra labai daug būdų ir priemonių ją taikyti. Būtent todėl, kad dropshippinge yra labai daug galimybių, pasirinkimų ir kelių, verslas gali imti atrodyti painus.
Visiškai natūralu, kad ne tik naujokams, bet ir seniau prekiaujantiems kyla klausimas, kuri strategija geriausia, kaip pradėti, ką rinktis. Analizuojant kiekvieną startegiją atskirai ir imant kurti verslą grindžiama viena ar kita strategija mes vėl iš naujo mokomės to paties verslo kitų peripetijų. Vadovėlinis, enciklopedinis ar ekonominis skirstymas šių strategijų neegzistuoja. Viskas kas pateikta šiame straipsnyje susideda iš eilės metų žinių ir patirties kaupimo. Remdamasi viskuo ką žinau, strategijas skirstyčiau dvejopai. Sakyčiau kad dropshippingą galima skirstyti dviem būdais.
Dropshippingas gali būti skirstomas į strategijas:
- pagal pardavimo kainos nustatymą (toliau – skirstymas pagal antkainius)
- pagal darbo specifiką.
I. Skirstymas pagal antkainius
Analizuojadami dropshippingo verslą pastebėsite, kad skirtingi pardavėjai taiko skirtingus galutinės pardavimo kainos nustatymo būdus. Vieni juos skaičiuoja procentaliai, kiti pinigais. Vieni siekia uždirbti kuo daugiau nuo vienos prekės, tuo tarpu kiti siekia uždirbti, kad ir nedaug, bet parduoti kuo daugiau prekių.
Be jokios abejonės jums iš karto kyla klausimas, o tai kaip iš tikrųjų geriau? Nėra tokio atsakymo. O jeigu kas nors jums sako, kad yra tai jis veikiausiai yra neteisus, nes patirties turi tik vienoje strategijoje. Leiskite paklausti: kas geriau kepti ir pardavinėti bandeles ar pyragus? Sakysite: matyt koks skirtumas. Ir iš tikrųjų jokio skirtumo, kol jūs kepate ar bandeles, ar pyragus skaniai ir gebate juos parduoti tol jūsų verslas klesti. Lygiai tas pats su antkainiais dropshippinge – jeigu jūs nustatote antkainį ir parduodate tiek prekių kiek tikitės arba jūsų pelnas sistemingai auga – jūs viską darote gerai. Svarbiausia, kad jūs suvoktumėte savo strategiją ir žinotumėte kaip su ja dirbti. Daugelis pardavėjų naudoja ne vieną, o kelias strategijas. Strategijas jūs galite sugalvoti ir pats. Šiame straipsnyje aptariamos dažniausiai pasitaikančios tendencijos.
Drpshippingo strategijų skirstymas pagal antkainius:
- Pigių prekių dideli antkainiai – 200 – 1000 procentų antkainiai.
- Stabilus didelis/mažas procentinis antkainis nepriklausomai nuo prekės kainos.
- Stabilus didelis/mažas piniginis antkainis
- Kainos numažinimo ir kėlimo strategija ieškant lūžio taško.
I.I. Pigių prekių dideli antkainiai – 200 – 1000 procentų antkainiai.
Taikydamas tokią antkainio strategiją pardavėjas ieško pigių (dažniausiai prekės vertė neviršija 10USD, o labai dažnu atveju kainuoja vos kelis USD) prekių, kurios gali būti parduotos brangiau. Pavyzdžiui – nebrangūs, bet labai neblogai atrodantys laikrodukai Kinijoje kainuoja iki 2USD, tačiau internete rasite jų pirkti už 10 ir daugiau dolerių. Dažniausias tikslas yra pritraukti pirkėjo norą pirkti gražiomis nuotraukomis arba prekės suteikiama nauda. Startegija itin dažnai taikoma kuriant nuosavas elektronines parduotuves – didelis antkainis tada tampa gyvybiškai svarbus, kadangi svetainės išlaikymo ir reklamos sąnaudos prekės savikainą padidina. Rečiau ši strategija taikoma naudojant pardavimo platformas.
I.II. Stabilus didelis/mažas procentinis antkainis nepriklausomai nuo prekės kainos
Tikriausiai tinkama būtų apsibrėžti kas yra didelis ir kas yra mažas. Laikysime, kad mažas procentas yra iki 50proc. , o didesnį jau laikysime dideliu. Pagal šią strategiją pardavėjas nusistato koks procentas nuo pirkimo vertės bus jo antkainis ir bus taikomas visoms jo parduodamoms prekėms.
I.II.I. Stabilus didelis procentinis antkainis nepriklausomai nuo prekės kainos
Didelis procentinis antkainis dažniausiai yra taikomas tada, kai prekiaujama iš trečiųjų šalių. Tačiau jis gali būti taikomas tada kai jums patinka. Didelis procentinis antkainis reiškia, kad pardavimų bus žinoma mažiau nei taikant centinę (pravardė stabilaus mažo piniginio antkainio strategijai) strategiją, tačiau jie bus pelningi ir yra nebijoma, kad dėl pristatymo šalies ar pirkėjo pinigų sienos kirtimo mokesčio pelnas niekur nedings, o tik šiek tiek sumažės. Taip pat strategija yra saugesnė jei kiltų nesklandumų dėl mūsų pačių padarytų klaidų – tokiu atveju dalinis grąžinimas pirkėjui pardavimo gali ir nepaversti nuostolingu.
I.II.II. Stabilus mažas procentinis antkainis nepriklausomai nuo prekės kainos
Pardavėjai taiko mažą procentinį antkainį dažniausiai prekiaudami vidinėse rinkose (nevadovėlinė sąvoka, reiškianti, kad prekyba dropshippingu vyksta vienos šalies viduje). Taip yra todėl, kad vidinių rinkų prekiautojai dažnu atveju konkuruoja labai stipriai tarpusavyje (viena to priežaščių prekių identifikatoriai, kurie labai lengvai leidžia rasti tas pačias prekes ir eBay naujiena – skelbimų sinchronizavimas) . Dažniausiai tokie prekybininkai siekia uždirbti iki 5-10 procentų nuo prekės vertės ir parduoti kuo daugiau prekių. Strategija yra bene populiariausia tarp pasaulio dropshipperių, jos moko didžiausia dalis mokymų egzistuojančių dropshippingo tematika.
I.III. Stabilus didelis/mažas piniginis antkainis
Piniginis antkainis nuo procentinio antkainio skiriasi labai mažai. Taikant procentinę strategiją mes užsidedame tam tikrą procentą kaip antkainį, taikant piniginį antkainį nusibrėžiame tikslią sumą, kurią norime uždirbti nuo vienos prekės.
Laikysime, kad didelis antkainis yra virš 5USD, mažas – mažiau 5USD.
I.III.I. Stabilus didelis piniginis antkainis
Gana retai pasitaikanti strategija. Daug dažniau naudojama yra procentinė strategija (I.II.I). Iš pažiūros tarkim 6 dolerių pelnas nėra didelis užsibrėžtas tikslas nuo vieno pardavimo. Tačiau jeigu prekė kainuoja 74 centus – tai pelnas jau tampa gana solidus. Kita vertus jeigu prekės kaina yra 100USD tas pats pelnas išlieka mažas. Ši strategija pasitaiko retai dėl savo nepatogumo ir nelankstumo.
I.III.II. Stabilus mažas piniginis antkainis (centinė)
Ši strategija dažnai pasitaiko pas dropshipperius prekiaujančius vietinėje rinkoje. Prekiautojai prekiaujantys iš trečiųjų šalių dažniau apsidraudžia didesniais antkainiais. Strategijos siekis yra kuo daugiau pardavimų. Pardavėjo tikslas yra uždirbti iki kelių dolerių nuo pardavimo. Pasitaiko, kad vieno pardavimo pelnas yra 15-50 centų nepriklausomai nuo pardavimo kainos t.y. prekė parduota už 6 dolerius ar prekė parduota už 300dolerių gali atnešti 50centų pelną. Taikant tokią strategiją labai svarbu gerai apskaičiuoti pardavimo mokesčius, kadangi klaidos skaičiavimuose gali būti sunkiai dengtinos iš kitų pardavimo pelnų. Taikant tokią strategiją, kaina pirkėjui yra žema netgi jeigu jis lygintų ją su jūsų tiekėjo kaina, todėl pardavimų be jokios abejonės sulaukiama ženkliai daugiau. Daugelis žmonių taikančių šią strategiją siekia viską tvarkytis programomis, kadangi fiziškai sunku susitvarkyti su pardavimų srautais. Pravardžiuoju šią strategiją centine, bus lengviau įsiminti.
Ši strategija savo populiarumu tarp dropshipperių lenkia kitas. Taip yra dėl pardavimų troškimo, kas yra sveikintina. Taip pat todėl, kad daug dropshippingo mokytojų moko būtent jos, kadangi rezultatas (kad ir nedidelis) ateina greitai, o sukūrus šios strategijos imperiją, galima „susicentauti“ solidžias sumas, o pardavimo apyvartos bus tiesiog įspūdingos.
I.IV. Kainos numažinimo ir kėlimo strategija ieškant lūžio taško
Labai retai tarp dropshipperių taikoma strategija. Strategija reikalauja ypatingo dėmesio prekei, kas dažniausiai neturi didelės reikšmės, kai prekė nėra sandėliuojama.
Strategijos principas nėra sudėtingas: randi prekę, kurią pardavinėsi, kuri tavo nuomone tikrai turės pasisekimą tarp pirkėjų. Tada imi ir patalpini jos skelbimą labai maža kaina. Tai reiškia, kad pirmieji tavo pardavimai bus nuostolingi. Tada lauki kol skelbimas įgaus peržiūrų, stebėtojų ir pardavimų („užboostini“ skelbimą). Ir kas kelis pardavimus keli prekės kainą. Pavyzdžiui išsirinkai laikrodį, kurio savikaina yra 10USD. Patalpini jį savo paskyroje už 5usd. Nesigilinant į mokesčius visą laiką patiri mažiausiai 5USD nuostolį. Padaręs tarkim 5 pardavimus, pardavimo kainą pakeli iki 7USD. Dar po 5 pardavimų pardavimo kainą pakeli iki 10USD. Dar po 5usd pakeli iki 15usd – ir cia jau gauni pelno, aišku pirmiausia tavo tikslas yra pasidengti jau patirtą nuostolį. Štai taip veikia ši kainos strategija.
Strategija yra labai rizikinga, kadangi visų pirma mes nežinom kada pirkėjai nustos pirkti tą prekę ir kur yra kainos lūžio taškas. Prisiimam nuostolio riziką. Strategija gera tada, jeigu mes pagavome „bangos“ prekę („Bangos“ prekė tai tokia prekė, kuri šiuo metu yra nauja ir generuoja didžiulius pardavimus, naujas mados klyksmas, naujai išreklamuotas visiems ką tik tapęs būtinybe daiktas). Kita vertus, niekada nežinome, kada „banga“ baigsis ir mūsų „karšta“ gerai parduodama prekė tiesiog sustos parsidavusi.
Nėra blogos strategijos. Visos dropshippingo strategijos veikia ir veikia puikiai. Tačiau su kiekviena iš jų turime dirbti, jas analizuoti ir vertinti jų tinkamumą mūsų verslui, tam kad jos veiktų puikiai mums.
I. Skirstymas pagal darbo specifiką
Kelių strategijų apjungimas yra sveikintinas ir pagirtinas dalykas. Ne viskas tinka visoms situacijos ar darbo modeliams. Išsiaiškinus, kaip dropshipperiai nustatinėja pardavimo kainas, dabar aptarsime kokias strategijas dažniausiai taiko šio verslo plėtotojai. Darbo specifika irgi nėra visiškai apibrėžta. Gimsta vis daugiau idėjų, kaip išnaudoti sparčiai augančius internetinius pardavimus.
2016 metais pardavimų internete apyvarta siekė 1,86trilijonus dolerių ir projektuojama, kad šis skaičius 2021 metais išaugs iki 4,48trilijono dolerių (www.statista.com duomenimis). Įsivaizduojat koks didelis tai pyragas, kurio kąsnelis priklauso dropshipperiams?
Dropshippingo strategijų pagal darbo specifiką skirstymas:
1) Dropshippingas pardavinėjant prekes iš trečiųjų šalių eBay platformoje;
2) Dropshippingas pardavinėjant prekes vietinėse rinkose naudojant eBay platformą pardavimams (gali būti smulkiau skirstoma į atskiras šalis t.y. UK-UK, USA-USA, DE-DE, CA-CA, AU-AU ir t.t., kadangi vidinės rinkos skirtingose šalyse skiriasi(beveik viskas – nuo įrankių, kurie veiks/neveiks iki tiekėjų geraširdiškumo);
2)1) Dropshippingas pardavinėjant prekes vietinėse rinkose naudojant eBay platformą pardavimams ir pridėjus eBay Global programą vykdyti pardavimus ir į kitas pasaulio šalis ;
3) Dropshippingas pardavinėjant prekes iš trečiųjų šalių Amazon platformoje.;
4) Dropshippingas pardavinėjant prekes vietinėse rinkose naudojant Amazon platformą pardavimams (gali būti skirstoma į atskiras šalis kaip ir 2);
5) Dropshippingas pardavinėjant prekes iš trečiųjų šalių savo el parduotuvėje (pvz. Shopify);
6) Dropshippingas pardavinėjant prekes vietinėse rinkose naudojant savo el parduotuvę (pvz Shopify) pardavimams (gali būti skirstoma į atskiras šalis kaip 2 ir 4);
7) Pardavimai naudojantis Amazon FBA centru (nors tai ir ne visai DS tačiau tai yra taip arti DS kaip niekas kitas, tad priskiriu DS strategijai).
II.I. Dropshippingas pardavinėjant prekes iš trečiųjų šalių eBay platformoje
Strategija labai tinkama naujokams. Turim daug laiko, jei darom žioplas klaidas jos gana lengvai išsprendžiamos. Prekiaujant iš trečiųjų šalių mūsų pirkėjais tampa visas pasaulis. Dažniausiai pasirenkami tiekėjai yra tokie tinklapiai kaip aliexpress, banggood, tinydeal, dhgate, gearbest, tomtop ir panašūs. Retai kada pasitaiko tokios problemos kaip prekių pasibaigimas sandėliuose, ar prekės kainos pasikeitimai, kadangi prekes siūlo eilė Kinijos tiekėjų. Trečioji šalis nebūtinai turi būti Kinija – tos pačios prekybinės taisyklės būtų taikomos prekiaujant iš Indijos ar kitų trečių šalių.
Sėkmės paslaptis taikant šią strategiją dirbti ir nesiblaškyti, išmanyti eBay platformos smulkmenas, suvokti kas yra svarbu pardavimo skelbimuose.
Mokymai apie šią strategiją: https://dropshippingcourses.com/course/dropshipping-from-china-lithuanian-language/
II.II. Dropshippingas pardavinėjant prekes vietinėse rinkose naudojant eBay platformą pardavimams
Prekyba vietinėse rinkose tai reiškia, kad prekių tiekėjas ir prekių pardavimai yra vienoje ir toje pačioje šalyje. Dažniausiai pasitaikančios šalys, kurių viduje vykdoma prekyba tai Jungtinės Amerikos Valstijos ir Jungtinė Karalystė. Tačiau nebūtų neteisinga prekiauti Ispanijos, Italijos, Vokietijos, Australijos, Kanados ar bet kurios kitos šalies, kuri turi savo eBay ir galime rasti tiekėjų tinklapių bei pirkti jų šalyje.
Dažniausiai pasirenkamas tiekėjas yra Amazon dėl savo patikimumo ir itin kokybiško aptarnavimo. Neišskyriau tokios strategijos kaip prekyba iš ebay į amazon, nes tokia strategija nėra gera ir yra beveik netaikoma praktiškai. Strategijos pliusai būtų greitas prekių pristatymas ir lengvi prekių grąžinimai esant reikalui.
II.II.I Dropshippingas pardavinėjant prekes vietinėse rinkose naudojant eBay platformą pardavimams ir pridėjus eBay Global programą vykdyti pardavimus ir į kitas pasaulio šalis
Prekiaujant vietinėse rinkose didžiuosiuose tinklapiuose yra galimybė naudoti ebay Global programą ir siųsti prekes į kitas pasaulio šalis.
Ebay Global oficialus pristatymas https://www.youtube.com/watch?v=xp10576W3Xs
Tai lyg strategija strategijoje, kelių varnelių uždėjimais savo paskyroje, skelbimuose imame siūlyti papildomą paslaugą pirkėjams, kurie yra ne toje rinkoje kurioje jūs prekiaujate. Siuntimu pasirūpina eBay, todėl mūsų skelbime atsiranda papildomi mokesčiai pirkėjui t.y. siuntimo išlaidos ir tuos papildomus pinigus pasiima eBay ir operatyviai pristato prekę pirkėjui. Mūsų darbas užsakyti prekę ir nusiųsti ją į eBay sandėlį, o eBay rūpinasi pristatymu ir už jį atsako.
II.III. Dropshippingas pardavinėjant prekes iš trečiųjų šalių Amazon platformoje
Mokymų apie šią strategiją beveik nėra. Amazon pardavimų platforma yra daug griežtesnė nei eBay, todėl naujokui geriau praėti nuo eBay ir tik tada kai pats dropshippingo verslas darosi aiškesnis keltis į Amazon. Amazon vertina labai daug dalykų, mūsų kaip pardavėjų elgesyje. Jie reikalauja puikaus klientų aptarnavimo. Jie nenori, kad su mumis kiltų problemų ir viską vertina labai griežtai. Amazon tinklapis generuoja daugiau pardavimų nei eBay, todėl būtų protinga pramokus pačio verslo dairytis ir į kitas platformas, tačiau nepamirškite kad kiekviena strategija, nors veikia tuo pačiu principu reikalauja labai įsigilinti į taisykles. II.I ir II.II strategijomis prekiaujant reiktų išmokti eBay žaidimo taisykles, o naudojant II.III ir III.IV strategijas protinga gilintis į Amazon tinklapio taisykles. Amazon pirkėjai yra pratę prie nepaprastai greito prekių pristatymo, yra neatidūs ir puikiai žino savo teises. Tai šią strategiją daro sunkesnę (bet kur sunkumai ten geri pelnai), kadangi prekės iš trečiųjų šaių keliaus ilgai. Turime pasiruošti tam tikriems mūsų laukiantiems iššūkiams.
II.IV. Dropshippingas pardavinėjant prekes vietinėse rinkose naudojant Amazon platformą pardavimams
Ši strategija taikoma kur kas dažniau nei II.III. Taip yra todėl, kad mokymų šia tema rasti galima kur kas daugiau. Dažniausiai pasirenkamas tiekėjas yra Walmart ar panašus vietinės šalies gigantas. Sunkumai (išskyrus pristatymo greitį) iškyla panašūs kaip ir II.III strategijoje. Labai norėčiau akcentuoti amazon griežtumą. Priimkite tai kaip įspėjimą. Be jokios abejonės platforma yra puiki ir joje galima uždirbti didžiules sumas, tačiau turim saugotis tykančių pavojų, suvokti kas yra svarbu ir svarbiausia – laikytis taisyklių.
II.V. Dropshippingas pardavinėjant prekes iš trečiųjų šalių savo el parduotuvėje (pvz. Shopify)
Labai išpopuliarėjusi strategija. Shopify platformoje labai paprasta susikurti savo el parduotuvę, apie šią strategiją mokymų galima rasti daug ir įvairių. Labai plačios galimybės, kadangi klientų srautu rūpinsimės patys. Tačiau čia slypi ir didžiausios grėsmės. Klientai tiesiog taip iš niekur mūsų parduotuvėje nesilankys – mes juo turime atsivesti. Tai reiškia, kad investuosime į rinkodarą, į reklamą. Tam, kad tinkamai parinktumėm tikslinę rinką mums reikia žinių arba specialistų. Šioje dropshippingo strategijoje atsiranda investicija į svetainės išlaikymą ir reklamą. Kai reklama yra vykdoma netinkamai atsiranda rizika patirti nuostolius. Noriu, kad suvoktumėte, kad ten kur yra rizikos – yra ir didžiulės galimybės. Tam, kad rizika būtų kuo mažesnė jūs turite suvokti ką darote ir kodėl darote, bei kaip teisingai viską daryti. Šiai strategijai yra sukurta labai daug gerų pagalbinių įrankių, tokių kaip Oberlo, kurie palengvina mūsų darbą.
II.VI. Dropshippingas pardavinėjant prekes vietinėse rinkose naudojant savo el parduotuvę (pvz Shopify) pardavimams
Daug rečiau taikoma strategija nei II.V. Retumą ir dažnumą strategijose iš tikrųjų nulemia kiek daug rinkoje yra mokymų apie vienas ar kitas strategijas. O mokymų kiekį nulemia strategijos sunkumas/lengvumas. Dabar jau juokauju, kad mokyti prekybos eBay tapo „popsu“. Taip yra todėl, kad strategija nėra sudėtinga, galima rasti daug inforacijos šia tema, bei diskusijų. O štai apie šią strategiją mokymų rasite kur kas mažiau. Kaip prekyba vidinėse rinkose naudojant platformas, taip ir ši strategija yra gera ir puikiai veikianti. Kaip ir prekiaujant naudojant II.V. strategiją, taip ir šią – reikalingas rūpestis klientų srautui. Savo el parduotuvės pliusai yra neribotos galimybės, iškarto (dažniausiai) gaunami pinigai už apmokėtas prekes, galimybė reguliuoti atsiliepimus savo tinklapyje.
II.VII. Pardavimai naudojantis Amazon FBA centru
Strategija, kuri nevisai tinkama dropshippingo modeliui, tačiau plačiai naudojama, kai dropshipperis generuoja pinigų srautus ir ima dairytis į kitas strategijas.
Amazon siūlo tokią paslaugą: jūs nuperkate ir nusiunčiate prekes į Amazon, patalpinate skelbimus į savo amazon paskyrą, o visu kitu pairūpina pats amazon. Mes tik stebim savo paskyrą ir gaunam pinigus už pardavimus. Ar tai taip paprasta? Žinoma ne. Šis modelis-strategija lygiai taip kaip ir visos kitos reikalauja gilintis ir mokytis, reikia išmokti kaip padaryti, kad mūsų skelbimas būtų reitinguojamas geriau. Reikia mokėti išsirinkti prekes, kurias parduosime. Atsiranda rizika, kad padarius klaidų patirsime nuostolį. Tačiau strategija yra puiki ir galimybė užsidirbti labai solidžias sumas yra reali.
Pabaigai, straipsnio tikslas buvo supažindinti jus su dropshippingu iš plačiosios pusės. Dropshippingo strategijų yra daug. Ir jų gali būti daugiau nei aš išskirsčiau šiame straipsnyje. Jūs galite susigalvoti pats sau strategiją arba „sumiksuoti“ kelias. VISOS dropshippingo strategijos veikia, nėra neteisingo kelio. Tereikia netingėti, domėtis ir mokytis. Aktyviai ieškoti atsakymų į klausimus, kurie jums kyla. Jeigu klausimai jums nekyla išvis, tada kažką darote ne taip. Nei vienas negimstame žinodami visko ir normalu, kad ne viskas mums išeina iš karto. Jeigu Jums kyla klausimas ar šiame versle yra tęstinumas? Taip – be jokios abejonės. Jeigu darosi nuobodu, nes gerai išmanote vieną strategiją – griebkite už ragų kitą. Praeis ne vieni metai kol sėkmingai įvaldysite jas visas.
Gerų pelnų!
Autorė
Indrė Prichockaitė
Griežtai draudžiama kopijuoti tekstą nenurodant teksto autorės ir tinklapio www.dsmokykla.lt.