Dropshippingo verslo perspektyva – kiek dirbti, kad uždirbti
Dropshippingo verslo perspektyva – kiek dirbti, kad uždirbti
Žmonės prieš priimdami sprendimą bandyti dropshippingą ar nebandyti pirmiausia beabejo užduoda klausimą: o kiek uždirbsiu? Ir tai nėra negeras klausimas. Tai puikus klausimas. Bėda ta, kad atsakymo tikimasi labai aiškaus, o iš tikrųjų atsakymą reikėtų analizuoti ir jį suprasti.
Visi mes savo gyvenime siekiame aiškumo. Kadaise, kai startavau pati ieškojau tokio paties atsakymo. O tik radus dropshippingą pamaniau, kad prisidurti kokius 60eurų per mėnesį būtų labai gerai. Dabar tai skamba juokingai. Labai greit mano manymas ir skaičiai pasikeitė, bet pirma mintis tikrai buvo tokia. Dabar kai dropshippingo idėja ėmė tapti madinga, populiaru sakyti: „kiek dirbsi, tiek uždirbsi“. Šis teiginys/atsakymas yra visiškai aiškus ir turbūt nėra pasaulyje verslo, kuris labiau atitiktų šį teiginį nei dropshippingas. Tuo pačiu aš nei kiek neabejoju, kad skaitantys šį straipsnį pagalvojo tą patį ką ir aš kadaise išgirdusi tokį atsakymą: „O jei tiksliau?“.
Verslo atsakomybė, verslų skirtumai
Šiame versle niekas nemokės jums algos – tik jūs pats. Pradėkime nuo to, kad joks lektorius, mentorius ar draugas patarėjas nieko už jus nedarys. Klausymas ir darymas yra du skirtingi dalykai. Dažnai daroma klaida yra ta, kad tikimasi jog kažkas kitas bus atsakingas už jūsų verslą. Nebus. Susitaikykite su faktu, kad verslą kursite, su juo susijusius sprendimus priimsite ir pinigus valdysite jūs. Ne kažkas kitas. Atsakomybė už verslą pirmiausia yra jūsų, o jeigu ne – vadinasi verslas nėra jūsų.
Suvokę tai, kad atsakingi esame patys, turime suprasti ir tai, kad niekas nestovės už nugaros ir nevers mūsų dirbti. Niekas nesakys: „Šiandien turi padaryti tą ir aną“. Atsikėlę iš ryto jūs puikiai turite žinoti, ką nuveiksite savo versle. Antra daroma klaida yra ta, kad žmogus nebūna nusiteikęs dirbti. Dropshippingas yra verslo kūrimas. O verslas pats nesusikuria. Turite nusiteikti kurti. Informacijos apie dropshippingą ir šio verslo strategijų yra labai daug. Bet, kad ir kiek informacijos perskaitysite ar išklausysite – žingsnius savo versle vistiek reikės žengti patiems.
Atsakomybės suvokimas yra labai svarbus. Įsivaizduokite, kad kepėja atidaro bandelių kepyklėlę ir sako: „aš nežinau kiek laiko galėsiu skirti bandelių kepimui ir klientų aptarnavimui“. Ir po tokio teiginio kreipiasi į jus (tarkim jūs esate kepimo paslaugų ekspertas) su klausimu: „kaip manai kiek realu uždirbti?“. Žinoma, kad jūs atsakymo negalėtumėte pasakyti, nes matote, kad kepėja nesiruošia labai jau rūpintis savo kepykla, tad ir jos ateitis tampa miglota.
Įsivaizduokime kitą situaciją. Ta pati kepėja yra pasiryžusi dirbti nuo ryto iki vakaro. Yra labai maloni ir turi aiškius bandelių kepimo planus, kuriuos sukūrė remiantis įrangos ir savo kaip kepėjos našumu. Ji tiksliai žino, kad per dieną iškeps 1000 šviežių bandelių. Ir tiksliai žino, kad kiekvienos bandelės savikaina bus 50centų, o pelnas 1 euras. Ji žino, kad visko veikiausiai neparduos, tačiau tikisi parduoti bent 80 procentų šviežių bandelių per dieną. Vadinasi jai ir klausti jūsų nereikia, kiek uždirbti yra realu – ji puikiai žino, kad jos lūkestis yra uždirbti apie 800eurų per dieną.
Paanalizavus pirmąją situaciją mes matom, kad kepėja nežino arba nesako tikėtino vieno pardavimo pelno, nežino kiek dirbs taigi neaišku kiek iškeps bandelių, nežino kiek uždirbs ir niekas pasaulyje jai tikrai negali to pasakyti. Jos verslo modelis ir nusiteikimas darbui yra neaiškus, miglotas ir tikėtina, kad verslo net nepradėjus jis jau pasmerktas žlugimui. Antroji situacija yra visiškai aiški. Kepėjai iš antros situacijos net ir nereikia su niekuo kalbėtis apie tikėtinus pelnus – nes ji žino ko siekia. Diskutuoti aišku visada yra kur, vertinti klientų srautus ir ar bandelės skanios, tačiau pati esmė ir tikslai yra visiškai aiškūs.
Grįžkime prie dropshippingo. Svarbiausi pirmiausia yra jūsų lūkesčiai. Kepykla tai jūsų virtuali parduotuvė. Kepėja tai jūs. Klausdamas kiek tikėtina uždirbti per mėnesį ir nepateikiant jokios papildomos informacijos, tiesiog neįmanoma, kad gausite aiškų atsakymą. Per daug nežinomųjų yra tokiame klausime.
Dabar mes žinome, kad svarbu nusiteikimas, atsakomybės už verslą prisiėmimas. Nusteikimas dirbti. Dabar dar turime suprasti, kad kiek jūs uždirbsite priklauso ir pardavimo pelnų bei strategijos.
Pavyzdžiui: Jonas savo parduotuvėje X turi 100 prekių, Marytė savo parduotuvėje Y irgi turi 100 prekių. Jonas prekiauja autoservisų diagnostikos įranga ir vieno pardavimo vidutinis pelnas Jono parduotuvėje siekia 50eurų. Marytė prekiauja vaikiškais plaukų segtukais ir aksesuarais ir vieno pardavimo vidutinis pelnas siekia 2eurus.
Šiame pavyzdyje tiek Jonas, tiek Marytė į savo paskyras patalpino po 100 skelbimų. Tarkim jų pastangos ir greitis dėti skelbimus visiškai vienodas. Skiriasi tik prekės. Tarkim ir pardavimų jie per mėnesį turi abu po 30. Viskas visiškai taip pat, skiriasi tik pelnas nuo vienos parduotos prekės. Esant tokiai situacijai Marytė per mėnesį uždirbs 60eurų (30 pardavimų, kurių kiekvieno pelnas 2eurai), o Jonas uždirbs 1500eurų (30 pardavimų, kurių kiekvieno pelnas 50eurų).
Abi situacijos yra visiškai realios ir įmanomos. Tačiau uždarbio per mėnesį skirtumas yra milžiniškas. Taip pat skirtumus gali iššaukti ir strategijos pasirinkimas ( daugiau apie dropshippingo strategijas: https://dsmokykla.lt/2017/11/22/dropshippingo-strategijos/ ). Paanalizuokime dar vieną pavyzdį.
Tarkim, Petras nusprendė prekiauti vidinėse rinkose ir turėti 5 procentų pelną nuo vieno pardavimo. O Onutė prekiauja iš Kinijos ir jos pelnas yra 50 procentų nuo vieno pardavimo (abi situacijos visiškai realios). Šio mėnesio apyvarta Petro parduotuvėje 50 000eur, Onutės – 5000eur. Petro pelnas šį mėnesį 2500eu, Onutės – 2500eu.
Abi pastarosios situacijos vėlgi yra visiškai realios ir nei viena strategija nėra blogesnė už kitą. Juk ir Petras ir Onutė uždirbo tiek pat. Mes turime suprasti, kad yra labai daug dalykų, dėl kurių mūsų verslai skirsis. Skirsis, apyvartos, pelnai, antkainiai, tikslai, įdėtos pastangos. Vadinasi skirsis ir mėnesiniai uždarbiai. Tai yra pagrindinės priežąstys, kodėl uždavę klausimą: „kiek realu uždirbti?“ negausite tikslaus atsakymo.
Nusiteikimas
Dar kartą prisiminkime kepyklos pavyzdį ir įsivaizduokite, kad kepėja nusiteikusi taip:
„Jeigu kas nors ateis ir pirks bandeles, aš nusipirksiu miltų ir jas kepsiu“.
Gal pats teiginys ir nerėžia ausies, tačiau kas pirks bandeles, kurios nėra iškeptos ir atėjus į kepyklėlę nėra ką pirkti?
Dažnai į dropshippingo verslą ateina „bandytojai“. Nusiteikimas – dirbsiu jeigu man verslas veiks yra netinkamas. Nes verslas neveiks jeigu nedirbsite. Bandelės pačios neišsikeps, o mūsų versle – prekės pačios nepasitalpins pardavimui. Žmonės, kurie linkę nuleisti rankas susidūrę su pirma kliūtimi nelabai turi čia ką veikti. Liūdna, bet tai tiesa. Iš tikrųjų dropshippinge nėra nieko sudėtingo, tačiau dirbti reikia. Kils klausimų, kils ir kliūčių ir problemų bus, kurias reikės išspręsti. Dropshippingas yra sukurtas verslas, o pinigai šiame versle yra uždirbami. Niekas jų čia nedalina.
Nusiteikimas dar prieš pradėjus kurti verslą yra pats svarbiausias. Niekas jums negali padėti rasti atsakymą į klausimą „kiek realu uždirbti“ jeigu jūs neturite atsakymo į klausimą „kiek realu, kad dirbsiu?“.
Truputį daugiau šia tema ir apie emocijas su kuriomis susidursite : https://dsmokykla.lt/2017/11/23/dropshipperio-emocijos/
Kiek uždirbsiu
Viltingai tikiuosi, kad priartėjote prie atsakymo apie galimą uždarbį. Viliuosi, kad pinigų uždirbimas dropshippingo versle Jums nusispalvino ryškesnėmis spalvomis. Linkiu, kad dabar pat nusibrėžtumėte lūkesčius. Tada padaugintumėt juos iš 10. Ir diena iš dienos judėtumėt to skaičiaus link. Kad ir koks jis bebūtų – tai nėra neįmanoma. Dropshippinge NĖRA pajamų lubų, vadinasi nėra ir potencialaus uždarbio lubų. Viskas priklauso nuo to kiek daug savęs įdėsite į šį verslą ir kiek esatę nusiteikę dirbti.
Sėkmės!
P.S. Sėkmė dropshippinge yra uždirbama.
Autorė
Indrė Prichockaitė
Griežtai draudžiama kopijuoti tekstą nenurodant teksto autorės ir tinklapio www.dsmokykla.lt.